Wendy Block
Hai, vraagje, mijn vader en ik hebben een cateringbedrijf en wij adverteren al een tijdje in de lokale krant, deze heeft een oplage van 20.000 stuks en wordt huis aan huis verspreid in de omliggende dorpen. Nu draait onze zaak al jaren prima maar we willen toch kijken of we ons service-gebied iets kunnen vergroten. Nu willen we beginnen met online advertenties, om zo onze (online) zichtbaarheid te vergroten, is adverteren op sociale-media daarin misschien een optie?
Hai Wendy, goeie vraag, wij hebben hier onlangs ook een andere klant over gesproken en geholpen. Wel een totaal andere businesscase overigens.
Het komt er in basis op neer dat je vooraf moet nadenken of jouw doelgroep ook echt op sociale media aanwezig is, anders heeft het niet zoveel zin en kost het je meer geld dan dat het iets oplevert. Maar met jullie cateringbedrijf lijkt mij adverteren inderdaad wel een goede optie.
Het grote voordeel van adverteren op Facebook of andere social media, is dat je zelf kiest wie je advertentie ziet. Je kunt je publiek bijvoorbeeld selecteren op basis van leeftijd, locatie of interesses. Google heeft hierover onderstaand filmpje gemaakt.
Als je online specifieke doelgroepen wilt bereiken!
Ah, dat gericht adverteren lijkt ons echt waardevol.
Ook interessant om te bekijken is dit artikel van de KvK, een korte maar duidelijke uitleg over het nut en de toepassing van advertenties op sociale media.
KVK: laagdrempelig en doelgericht adverteren op social media
Ook iets om niet te vergeten is dat een advertentie op sociale media puur een uitnodiging is om naar je website te komen. Belangrijk dus ook dat je website er prettig uit ziet, want dat wordt het medium waar je de verkopen gaat doen.
Ja, onze website moet inderdaad ook een opfrisbeurt krijgen, kunnen we daar misschien over bellen volgende week?
Ja, uiteraard, stuur maar een appje wat jullie het beste uitkomt!
Top, doe ik dat einde middag gelijk even!
Helemaal goed, dan hebben we volgende week contact!
Fijn en dank voor nu!
Graag gedaan!